İran’dan ABD’ye misilleme: Bahreyn ve Kuveyt’teki ABD askeri hedefleri vuruldu

İran’dan ABD’ye misilleme: Bahreyn ve Kuveyt’teki ABD askeri hedefleri vuruldu

İran Devrim Muhafızları Ordusu, ABD’nin İran’daki askeri hedeflere yönelik son saldırılarına karşılık olarak Kuveyt ve Bahreyn’deki ABD askeri noktalarına saldırı düzenlediğini duyurdu.

İran Devrim Muhafızları, operasyonun ABD’nin İran’a yönelik saldırılarına “kararlı bir karşılık” olduğunu söyleyerek, Kuveyt’teki Ali el-Salim Hava Üssü ile Bahreyn’de ABD 5. Filosu’yla bağlantılı bölgelerin hedef alındığını bildirdi. The National’ın aktardığına göre saldırılar yerel saatle 02.00-03.00 arasında düzenlendi ve İran tarafı Körfez’de sekiz ABD askeri altyapı noktasını hedef aldığını savundu.

ABD’li bir yetkili Reuters’a yaptığı açıklamada, saldırıların ardından şu ana kadar ABD personeli arasında can kaybı ya da ABD tesislerinde büyük çaplı hasar bildirilmediğini söyledi. Kuveyt ordusu ise hava savunma sistemlerinin devreye girdiğini, iki balistik füzenin önlendiğini ve saldırılarda can kaybı ya da hasar yaşanmadığını açıkladı.

Bahreyn’de ise saldırı alarmı verildi. Reuters’ın aktardığına göre ülkede sirenler ikinci kez çalarken, yetkililer Muharrak bölgesinde bir konut binasında hasar meydana geldiğini ancak can kaybı olmadığını bildirdi. Bahreyn Dışişleri Bakanlığı, İran’ın saldırılarını kınayarak Birleşmiş Milletler Güvenlik Konseyi’ni acil toplantıya çağırdı.

GERİLİM ABD AÇIKLAMASI SONRA GELDİ

Son gerilim, ABD Merkez Kuvvetler Komutanlığı’nın İran’daki bazı hedefleri vurduğunu açıklamasının ardından tırmandı. CENTCOM, saldırıların Hürmüz Boğazı yakınlarında Panama bayraklı M/T Kiku tankerinin İran’a ait tek yönlü saldırı İHA’sıyla hedef alınmasına karşılık düzenlendiğini belirtti. ABD ordusu, İran’daki askeri gözetleme altyapısı, iletişim sistemleri, hava savunma noktaları, İHA depoları ve mayın döşeme kabiliyetlerinin hedef alındığını duyurdu.

Washington ve Tahran, karşılıklı saldırılar nedeniyle birbirini geçici ateşkesi ihlal etmekle suçluyor. Reuters’a göre iki ülke arasında yaklaşık iki hafta önce imzalanan 14 maddelik geçici anlaşma, çatışmaların durdurulmasını ve Hürmüz Boğazı’nda deniz trafiğinin yeniden açılmasını amaçlıyordu. Ancak son saldırılar, anlaşmanın geleceğini belirsiz hale getirdi.

İran Devrim Muhafızları, ABD’nin yeni bir saldırı düzenlemesi halinde “ezici karşılık” verileceğini savunurken, ABD Başkanı Donald Trump da İran’a yönelik askeri baskının artırılabileceği uyarısında bulundu. Körfez’deki son karşılıklı saldırılar, Hürmüz Boğazı çevresindeki deniz trafiği ve enerji güvenliği üzerindeki endişeleri yeniden artırdı.

Kaynak:Haber Merkezi

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.