İran’dan ABD ile müzakereler sonrası kritik mesaj: Varlıklarımız ülke çıkarına kullanılacak
İran Dışişleri Bakanlığı Sözcüsü İsmail Bekayi, dondurulmuş varlıkların kullanımına ilişkin “herhangi bir kısıtlama olmadığını” belirterek, fonların tamamen ülke çıkarları doğrultusunda değerlendirileceğini söyledi.
İran ile ABD arasında yürütülen müzakerelere ilişkin açıklamalar gelmeye devam ediyor. İran Dışişleri Bakanlığı Sözcüsü İsmail Bekayi, Tahran’da düzenlenen basın toplantısında hem dondurulmuş varlıklar hem de nükleer müzakere süreci hakkında değerlendirmelerde bulundu. Bekayi, serbest bırakılacak İran varlıklarının kullanımına ilişkin “ülke çıkarı” vurgusu yaparken, ABD ile yapılan görüşmelerde nükleer konunun ayrıntılı şekilde ele alınmadığını ifade etti.
DONDURULMUŞ VARLIKLAR MESAJI
Bekayi, İran’ın dondurulmuş varlıklarının nasıl kullanılacağına dair herhangi bir dış kısıtlamayı kabul etmediklerini belirterek, “Varlıklarımız tamamen ülkenin çıkarına ve faydasına olacak şekilde kullanılacaktır” dedi.
ABD ürünlerinin satın alınmasına ilişkin iddialara da değinen Bekayi, fonların yönlendirilmesinin tamamen İran’ın kendi karar mekanizması içinde şekilleneceğini söyledi.
NÜKLEER MÜZAKERE AÇIKLAMASI
İranlı sözcü, ABD ile yapılan görüşmelerde nükleer konunun yalnızca kısa bir şekilde gündeme geldiğini ve detaylı bir müzakere yapılmadığını ifade etti.
Bekayi, “Nihai anlaşma müzakerelerine başlamak için henüz zaman gelmedi” diyerek mevcut sürecin sınırlı düzeyde ilerlediğini vurguladı.
YAPTIRIMLAR VE PETROL SATIŞI
Bekayi, müzakerelerde en önemli başlıkların yaptırımların kaldırılması ve petrol ihracatı olduğunu belirtti. İran petrolünün satışı, varlıkların çözülmesi ve finansal akışların sağlanmasının ayrıntılı şekilde ele alındığını aktardı.
ABD ile yapılan mutabakata göre bazı uygulamaların kısa süre içinde hayata geçirilmesinin beklendiğini söyledi.
FÜZE PROGRAMI GÜNDEMDE DEĞİL
İranlı sözcü, savunma ve füze kapasitesinin hiçbir şekilde müzakerelerin parçası olmadığını vurgulayarak, “Bu konu hiçbir zaman müzakere edilmeyecek” ifadelerini kullandı.
Bekayi, ABD’nin İran’a yönelik saldırılarında bazı bölge ülkelerinin rol aldığına dair ellerinde deliller bulunduğunu iddia etti. İran’ın bu konuda hukuki süreçleri işleteceğini ve hak talebinde bulunacağını söyledi.
İranlı sözcü, yaptırımların kaldırılmasına ilişkin yeni bir 60 günlük görüşme sürecinin gündemde olduğunu belirterek, bu süreçte daha fazla müzakere yapılacağını ve olumlu sonuç beklendiğini ifade etti.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.