İran, Kuveyt’teki ABD üssünü vurdu: 30 milyon dolarlık SİHA kül oldu

İran, Kuveyt’teki ABD üssünü vurdu: 30 milyon dolarlık SİHA kül oldu

İran tarafından Kuveyt’teki Ali Al Salem Hava Üssü’ne düzenlenen balistik füze saldırısında yaklaşık 5 Amerikalı asker yaralandı. Saldırıda bir MQ-9 Reaper İHA'sı imha olurken, bölgedeki mühimmat stokları ve devam eden ateşkes görüşmeleri gündeme geldi.

İran ile ABD arasında devam eden kırılgan ateşkes sürecinde gerilimi tırmandıran bir olay yaşandı. Bloomberg’in aktardığı bilgilere göre, İran güçleri tarafından ateşlenen Fateh-110 tipi kısa menzilli balistik füze, son 24 saat içinde Kuveyt’teki stratejik öneme sahip Ali Al Salem Hava Üssü’nü hedef aldı.

HAVA SAVUNMASI ENGELLEDİ, PARÇALAR ÜSSE DÜŞTÜ

Kuveyt hava savunma sistemleri, füzeyi havada durdurmayı başardı. Ancak önleme sonucu üsse düşen füze parçaları, ABD personelinin bulunduğu alanda hasara yol açtı. Saldırıda, sözleşmeli personel ve aktif görevdeki askerlerden oluşan yaklaşık 5 kişinin hafif şekilde yaralandığı bildirildi.

MQ-9 REAPER İHA'LARI HEDEF OLDU

Saldırının üs üzerindeki maddi etkisi de dikkat çekti. Bir adet MQ-9 Reaper tipi silahlı insansız hava aracının (SİHA) tamamen imha olduğu, en az bir diğer aracın ise ağır hasar aldığı kaydedildi. Birim maliyeti yaklaşık 30 milyon dolar olan MQ-9 Reaper kaybı, bölgedeki lojistik maliyetleri bir kez daha gözler önüne serdi. ABD Merkez Komutanlığı, olaya ilişkin henüz resmi bir açıklamada bulunmadı.

ATEŞKES GÖRÜŞMELERİ VE MÜHİMMAT KRİZİ

Saldırı, ABD Başkanı Donald Trump’ın İran ile süregelen ateşkesin uzatılmasına yönelik ön anlaşmayı değerlendirdiği kritik bir dönemde gerçekleşti. Trump, cuma günü yaptığı açıklamada nihai kararını vermeye hazır olduğunu belirtse de, Beyaz Saray'da gerçekleştirilen Durum Odası toplantısından sonra sessizlik korundu.

Nisan ayından bu yana yürürlükte olan kırılgan ateşkes döneminde tarafların karşılıklı saldırıları devam ederken, uzmanlar ABD'nin bölgedeki mühimmat stokları üzerindeki baskıya dikkat çekiyor. "Operation Epic Fury" olarak adlandırılan harekât süreci boyunca; JASSM-ER, Tomahawk, THAAD, Patriot PAC-3 ve SM-3 Block IIA gibi stratejik mühimmatların yoğun tüketimi rapor ediliyor.

Son verilere göre, çatışmaların başlangıcından bu yana bölgedeki operasyonlarda 14 Amerikalı hayatını kaybetti, 409 kişi ise yaralandı. Tahran yönetiminin ise savaşın başından bu yana bölgedeki hedeflere 1.850'den fazla balistik füze ateşlediği biliniyor.

Kaynak:Haber Merkezi

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.