İran ile ABD arasında askeri iletişim hattı kuruldu!

İran ile ABD arasında askeri iletişim hattı kuruldu!

İran ile ABD arasında, Hürmüz Boğazı’nda olası askeri gerilimleri önlemek amacıyla doğrudan iletişim hattı kurulduğu bildirildi.

İran Dışişleri Bakan Yardımcısı Kazım Garibabadi ise X hesabından yaptığı açıklamada, Hürmüz Boğazı’ndan güvenli geçişin İran’ın kıyı devleti rolü dikkate alınmadan sağlanamayacağını aktardı.

Garibabadi, “Hürmüz Boğazı’ndan güvenli geçiş, belirsiz düzenlemeler, paralel güzergahlar veya İran’ın kıyı devleti rolünü dikkate almayan karar alma süreçleri altında garanti edilemez.” ifadelerini kullandı.

Ayrıca Umman Ulaştırma Bakanlığı, Hürmüz Boğazı’nda geçici bir deniz koridoru seçeneği konusunda Uluslararası Denizcilik Örgütü (IMO) ile koordinasyon yürüttüğünü duyurmuş, gemilerin gerekli işlemler için IMO ile iletişim kurması gerektiğini açıklamıştı.

Kaynak:Haber Merkezi

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.