Everest’te 6 gün sonra gelen hayat: “Ölü sanılırken” bulundu

Everest’te 6 gün sonra gelen hayat: “Ölü sanılırken” bulundu

Everest’te altı gündür kayıp olduğu düşünülen Nepalli bir dağ rehberi, tüm aramalara rağmen ulaşılamaz sanıldığı sırada ana kamp yakınlarında bitkin halde bulundu.

Everest’te altı gündür kendisinden haber alınamayan Nepalli bir dağ rehberi, tüm aramalara rağmen ulaşılamaz sanıldığı sırada ana kamp yakınlarında hayatta bulundu. Soğuk, oksijen yetersizliği ve zorlu hava koşulları nedeniyle “ölüm bölgesi” olarak bilinen yüksek irtifada kaybolduğu düşünülen dağcının, kendi imkânlarıyla iniş yaptığı ortaya çıktı.

Arama kurtarma ekiplerinin günlerdir sonuç alamadığı süreçte ailesi de en kötü senaryoya hazırlanmış, bazı bölgelerde geleneksel anma duaları düzenlenmeye başlanmıştı.

Edinilen bilgilere göre dağcı, sabah saatlerinde Everest rotalarını temizleyen ve lojistik destek sağlayan bir ekip tarafından bitkin halde, ana kampın üst kesimlerinde bulundu. Görgü tanıkları, kişinin güçlükle ilerlediğini ve yerde sürünerek hareket ettiğini aktardı.

Bir kurtarma görevlisi, yaptığı açıklamada dağcının bilincinin açık olduğunu, ancak uzun süreli maruziyet nedeniyle vücudunda ciddi soğuk hasarları oluştuğunu belirtti. İlk müdahalenin ardından helikopterle Katmandu’ya sevk edilen rehberin hastanede tedavi altına alındığı, genel durumunun stabil olduğu bildirildi.

Ailesi ise haberin ulaşmasının ardından büyük bir şaşkınlık ve sevinç yaşadı. Yakınları, günlerdir umudu tükettikleri bir anda gelen bu haberin “mucize” olarak nitelendirilebileceğini ifade etti.

Kaynak:Haber Merkezi

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.