Erdoğan ile Leyen arasında kritik görüşme

Erdoğan ile Leyen arasında kritik görüşme

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Avrupa Birliği Komisyonu Başkanı Ursula von der Leyen ile telefon görüşmesi gerçekleştirdi. Görüşmede Türkiye-AB ilişkilerinin yanı sıra bölgesel krizler, ateşkes süreci ve Avrupa’nın güvenlik stratejileri ele alındı.

İletişim Başkanlığı tarafından yapılan açıklamaya göre görüşmede, Türkiye ile Avrupa Birliği arasındaki ilişkilerin geliştirilmesine yönelik başlıklar değerlendirildi. Cumhurbaşkanı Erdoğan, Türkiye’nin bölgedeki çatışmaların sona ermesi, ateşkesin korunması ve kalıcı barışın sağlanması için yoğun diplomatik çaba yürüttüğünü ifade etti.

“HÜRMÜZ BİR AN ÖNCE AÇILMALI”

Cumhurbaşkanı Erdoğan görüşmede, küresel enerji ve ticaret açısından kritik öneme sahip Hürmüz Boğazı’nın yeniden açılmasının önemine dikkat çekti. Erdoğan ayrıca İsrail’in bölgede çatışmaların sürmesini istediğini savunarak, uluslararası hukuk ihlalleri ve korsanlık faaliyetlerine devam ettiğini belirtti. Açıklamada, Erdoğan’ın İsrail üzerindeki uluslararası baskının artırılması gerektiğini vurguladığı aktarıldı.

Görüşmede ekonomik entegrasyon ve Türkiye-AB ilişkilerinin geleceği de gündeme geldi. Erdoğan, bölgede yaşanan gerilimlerin Türkiye ile Avrupa Birliği arasındaki stratejik iş birliğinin önemini bir kez daha ortaya koyduğunu ifade etti.

Cumhurbaşkanı Erdoğan, özellikle Avrupa’nın güvenlik stratejilerine ilişkin girişimlerde Türkiye’nin yer almasının fayda sağlayacağını belirterek, European Union ile ilişkiler kapsamında Gümrük Birliği’nin güncellenmesi gerektiğini söyledi.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.