CENTCOM duyurdu: ABD güçleri İran'daki kıyı gözetleme radar noktalarını vurdu
ABD Merkez Kuvvetler Komutanlığı (CENTCOM), İran'ın Sirik bölgesi ile Keşm Adası'ndaki kıyı gözetleme radar noktalarını vurduğunu duyurdu.
ABD Merkez Kuvvetler Komutanlığı (CENTCOM), sosyal medya platformu X üzerinden yaptığı resmi açıklamada, İran askeri unsurlarının Körfez'deki stratejik noktalara yönelik büyük bir taarruz başlattığını duyurdu.
Açıklamada, İran tarafından fırlatılan çok sayıda balistik füze ve insansız hava aracının (İHA) Amerikan hava savunma sistemleri tarafından dikey hat üzerinde havada imha edildiği belirtildi. CENTCOM, Tahran'ın bu operasyon kapsamında Kuveyt ve Bahreyn topraklarını hedef alan toplam 7 adet balistik füze ateşlediğini kayıt altına aldı.
İRAN, KUVEYT VE BAHREYN'E 7 BALİSTİK FÜZE FIRTLATTI
CENTCOM, deniz trafiğine yönelik doğrudan ve acil tehdit oluşturan İran'a ait 4 kamikaze İHA'sının dikey manevralarla boğaz semalarında düşürüldüğünü açıkladı. Bu saldırı dalgasının hemen ardından Amerikan ordusu misilleme operasyonu başlattı. Körfez'deki deniz seyrüsefer emniyetini dikey korumaya almak ve yeni saldırı dalgalarını kaynağında kör etmek amacıyla, İran topraklarında yer alan Sirik bölgesi ile Keşm Adası'ndaki stratejik dikey kıyı gözetleme radar noktaları Amerikan jetleri ve güdümlü füzeleriyle tam dikey isabetle vurularak imha edildi.
Kaynak:Haber Merkezi
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.