BM açıkladı: Tahliye çalışmaları kapsamında Hürmüz Boğazı'ndan 57 gemi geçti
Birleşmiş Milletler'e bağlı Uluslararası Denizcilik Örgütü (IMO), 28 Şubat'ta patlak veren ABD-İran Savaşı nedeniyle Körfez bölgesinde mahsur kalan ticari gemilerin tahliye operasyonuna dair güncel verileri paylaştı.
Orta Doğu'da şubat ayından bu yana küresel enerji koridorunu felç eden askeri çatışmalar ve deniz ablukası, İsviçre'de yürütülen diplomatik müzakerelerin gölgesinde lojistik bir nefes borusuna kavuştu. Savaşın başlamasıyla birlikte Hürmüz Boğazı'nda getirilen katı geçiş kısıtlamaları yüzünden aylardır Körfez içinde sıkışıp kalan uluslararası ticaret filoları için IMO'nun başlattığı acil durum koridoru aktif şekilde işletilmeye devam ediyor.
ÜÇ GÜNDE 57 GEMİ BOĞAZDAN TAHLİYE EDİLDİ
Uluslararası Denizcilik Örgütü'nün bugün yayımladığı resmi rapora göre, arabulucu ülkelerin garantörlüğünde oluşturulan güvenli lojistik takvim tıkır tıkır işliyor. 23 Haziran Salı gününden bu yana geçen gemilerin günlük operasyonel dökümü şu şekilde paylaşıldı. Operasyonun ilk gününde 13 ticari gemi boğazı geçti.
Tahliye trafiğinin zirve yaptığı dün, tam 32 gemi Körfez'den çıkış yaptı. Gün boyu süren askeri ve diplomatik gözetim altında 12 geminin daha tahliyesi başarıyla tamamlandı.
IMO Genel Sekreteri Arsenio Dominguez, İsviçre'deki Bürgenstock müzakerelerinden çıkan teknik uzlaşı zeminini sahada lojistik bir başarıya dönüştürmek için çalıştıklarını aktardı. Ancak içeride biriken insani ve ticari yükün büyüklüğüne dikkat çeken Dominguez, bölgede hâlâ mahsur durumda bulunan yaklaşık 11 bin denizcinin ve yüzlerce geminin tamamen güvenli sulara ulaştırılmasının ve tahliye planının eksiksiz tamamlanmasının "birkaç hafta" daha sürebileceğini vurguladı.
Kaynak:Haber Merkezi
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.