Arakçi’den Hürmüz Boğazı açıklaması: 30 gün boyunca İran’ın yönetiminde kalacak
İran Dışişleri Bakanı Arakçi, düzenlediği basın toplantısında açıklama yaptı. Arakçi, ‘Hürmüz Boğazı, önümüzdeki 30 gün boyunca İran’ın tam gözetimi ve yönetimi altında kalmaya devam edecek’ dedi.
İran Dışişleri Bakanı Abbas Arakçi, resmi temaslarda bulunmak üzere Irak’a geldi. Arakçi başkent Bağdat’ta Irak Dışişleri Bakanı Fuad Hüseyin ile bir araya geldi. İkili, görüşmenin ardından ortak basın toplantısı düzenledi. İranlı Bakan, mevkidaşıyla Hürmüz Boğazı'ndaki gelişmeler ile bölgesel güvenliği ele aldıklarını belirtti.
'SORUMLULUK İRAN’A AİTTİR'
Hürmüz Boğazı’nın tamamen İran kontrolü altında olduğunu söyleyen Abbas Arakçi, "İran’a dayatılan savaşın son gelişmeleri ve ayrıca İran ile ABD arasında imzalanan mutabakat muhtırasına ilişkin gelişmeler hakkında mevkidaşıma bilgi verdim. Hürmüz Boğazı, önümüzdeki 30 gün boyunca İran’ın tam gözetimi ve yönetimi altında kalmaya devam edecek ve tüm engeller kaldırıldıktan sonra su yolunun tam kapasitesi yeniden sağlanacaktır. Üzerinde çalıştığımız konu budur. Bu sorumluluk, İran’a aittir. Bu konuda başka hiçbir taraf ya da devletin yetkisi yoktur. Bu, mutabakat kapsamında tamamen açıktır ve herhangi bir müdahale ya da tek taraflı adım, durumu daha da kötüleştirecek ve boğazın yeniden açılmasını geciktirecektir" şeklinde konuştu.
Körfez ülkeleriyle bir güvenlik çerçevesi oluşturulması çağrısında bulunan Arakçi, "Bölgedeki tüm ülkeleri kapsayan ve bölge dışından hiçbir ülkenin varlığı ya da müdahalesi olmadan yeni bir çerçeveye ulaşmalıyız" dedi.
Kaynak:Haber Merkezi
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.