ABD’den Doğu Pasifik’te uyuşturucu operasyonu: 2 kişi öldürüldü

ABD ordusu, Doğu Pasifik'te uyuşturucu kaçakçılığı yaptığı öne sürülen bir tekneye operasyon düzenledi. Saldırıda 2 kişinin hayatını kaybettiği, 6 kişi için ise arama-kurtarma çalışmalarının başlatıldığı bildirildi.

ABD'nin Karayipler ve Doğu Pasifik'teki uyuşturucu kaçakçılığına yönelik operasyonları sürüyor. Son olarak ABD ordusu, uyuşturucu taşıdığı tespit edilen bir tekneye yönelik yeni bir müdahale gerçekleştirildiğini açıkladı.

SOUTHCOM'DAN OPERASYON AÇIKLAMASI

ABD Güney Komutanlığı (SOUTHCOM) tarafından yapılan açıklamada, Güney Mızrağı Operasyonu kapsamında görev yapan ortak görev gücünün, SOUTHCOM Komutanı General Francis L. Donovan'ın talimatıyla harekete geçtiği belirtildi.

Açıklamada, hedef alınan teknenin ABD tarafından "terör örgütü" olarak tanımlanan suç organizasyonlarıyla bağlantılı olduğu ve Doğu Pasifik'teki bilinen uyuşturucu kaçakçılığı rotalarından birinde faaliyet gösterdiğinin istihbarat verileriyle doğrulandığı ifade edildi.

2 KİŞİ HAYATINI KAYBETTİ

Operasyona ilişkin yapılan bilgilendirmede, saldırı sırasında teknede bulunan iki kişinin öldüğü kaydedildi.

Yetkililer, açıklamalarında hayatını kaybeden kişileri "narko-terörist" olarak tanımlarken, olaydan sağ kurtulduğu değerlendirilen altı kişinin bulunması için ABD Sahil Güvenlik Teşkilatı'na bilgi verildiğini ve arama-kurtarma çalışmalarının başlatıldığını duyurdu.

Kaynak:Haber Merkezi

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.