ABD-İran ateşkesi yeniden alarm verdi! Körfez'de karşılıklı saldırılar
ABD ile İran arasında aylardır yürürlükte olan ateşkes, Körfez'de yaşanan yeni saldırılarla bir kez daha sarsıldı. Karşılıklı askeri hamleler bölgedeki gerilimi yeniden tırmandırırken, ateşkesin geleceğine ilişkin soru işaretlerini artırdı.
Orta Doğu'da tansiyon yeniden yükseliyor. ABD ve İran arasında Nisan ayından bu yana devam eden ateşkes, son günlerde yaşanan karşılıklı saldırılar nedeniyle ciddi bir sınavdan geçiyor. ABD ordusu, Hürmüz Boğazı çevresinde İran'a ait insansız hava araçlarını düşürdüğünü ve bazı radar noktalarını vurduğunu açıklarken, Tahran yönetimi de Körfez'deki ABD üslerini hedef alan füze saldırıları düzenlediğini duyurdu.
ABD Merkez Kuvvetler Komutanlığı (CENTCOM), Hürmüz Boğazı'na doğru yönelen dört İran yapımı kamikaze insansız hava aracının etkisiz hale getirildiğini açıkladı.
Açıklamada, söz konusu araçların bölgedeki deniz trafiği için tehdit oluşturduğu belirtilirken, ABD güçlerinin gelecekteki saldırıları önlemek amacıyla İran'ın güneyindeki kıyı gözetleme radar noktalarına operasyon düzenlediği ifade edildi.
İRAN'DAN KÖRFEZ'DEKİ ÜSLERE MİSİLLEME
İran basınında yer alan bilgilere göre Tahran yönetimi, ABD operasyonlarına karşılık olarak Kuveyt'teki iki hava üssü ile Bahreyn'deki ABD Donanması tesislerini balistik füzelerle hedef aldı.
CENTCOM, İran tarafından fırlatılan yedi füzeden altısının hava savunma sistemleri tarafından imha edildiğini, bir füzenin ise hedefe ulaşamadığını açıkladı.
ATEŞKES SON GÜNLERDE PEŞ PEŞE İHLAL EDİLİYOR
Nisan ayında varılan ateşkese rağmen son haftalarda taraflar arasında gerilim yeniden yükseldi. 3 Haziran'da Kuveyt Uluslararası Havalimanı'na düzenlenen saldırıda bir kişinin hayatını kaybettiği ve 60'tan fazla kişinin yaralandığı açıklanmıştı. İran Devrim Muhafızları saldırıyla bağlantısı olmadığını savunurken, ABD yönetimi saldırının doğrudan İran tarafından gerçekleştirildiğini öne sürmüştü.
Çatışmaların merkezinde yine dünyanın en kritik enerji geçiş noktalarından biri olan Hürmüz Boğazı bulunuyor. Küresel petrol ve sıvılaştırılmış doğalgaz ticaretinin yaklaşık yüzde 20'sinin geçtiği boğazda yaşanan gerilim, enerji piyasalarını da yakından etkiliyor. Daha önce İran'ın boğazı fiilen kapatmasıyla petrol fiyatlarında sert yükselişler yaşanmıştı.
Kaynak:Haber Merkezi
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.