ABD ile İran arasında anlaşma imzalandı: Peş peşe açıklama

ABD ile İran arasında anlaşma imzalandı: Peş peşe açıklama

ABD ile İran arasında elektronik ortamda imzalanan mutabakat zaptı resmiyet kazandı. Tarafların anlaşmaya onay vermesinin ardından dünya liderlerinden peş peşe açıklamalar gelirken, sürecin detaylarının 48 saat içinde paylaşılacağı bildirildi.

ABD ile İran arasında uzun süredir devam eden temasların ardından mutabakat zaptının elektronik ortamda imzalandığı açıklandı. Sürecin ABD tarafında Başkan Donald Trump ve Başkan Yardımcısı JD Vance, İran tarafında ise Meclis Başkanı Muhammed Bakır Kalibaf tarafından onaylandığı bildirildi.

DETAYLAR AÇIKLANACAK

ABD’li bir yetkilinin açıklamasına göre, imzaların atılmasıyla birlikte mutabakat süreci resmiyet kazandı. Anlaşmaya ilişkin teknik görüşmelerin bu hafta içinde başlatılması planlanırken, detayların 24 ila 48 saat içerisinde kamuoyu ile paylaşılacağı ifade edildi.

HÜRMÜZ BOĞAZI

ABD Başkanı Trump’ın ayrıca Hürmüz Boğazı’na ilişkin “kısmi açılma” açıklaması yaptığı ve sürecin Cuma gününe kadar tamamen tamamlanmasının beklendiğini söylediği aktarıldı.

Gelişme uluslararası kamuoyunda geniş yankı uyandırırken, birçok ülke lideri mutabakata ilişkin tebrik mesajları paylaştı.

ERDOĞAN'DAN AÇIKLAMA

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ise Bakanlar Toplantısı sonrası yaptığı değerlendirmede, bölgedeki yüksek gerilimin ardından atılan imzaların “rahat bir nefes” aldırdığını ifade etti.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.